Как да започнем да рекламираме в социалните мрежи 2
В първата част на статията разгледахме какво е необходимо, за да можем да започнем да рекламираме в социалните мрежи.
Имаме страница във Facebook. Направили сме рекламен акаунт. Качили сме пиксела на сайта ни и дори сме добавили продукти в каталог. Вече имаме и частична или пълна регистрация по ДДС, с което сме готови да започнем да рекламираме.
Първата стъпка е да решим каква ще е целта на нашата кампания.
• Дали искаме да достигнем до повече хора?
• Дали искаме да привлечем повече трафик към нашия сайт?
• Или пък искаме да реализираме продажби на нашите продукти?

Избирането на правилната цел е ключово в този начален етап от създаването на рекламата ни. Facebook ни позволява да пуснем реклами с различни цели като Brand Awareness, Reach, Traffic, Engagement, App installs, Video Views, Lead generation, Messages, Conversions, Catalog Sales и Store Traffic.
Всяка кампания може да ни доведе резултати и от другите цели като например продажби при кампания за трафик, но те ще са малко на брой сравнено с кампания, която е специално за продажби.
Важно е и да отбележим, че всяка кампания оптимизира за различен резултат, който трябва да съвпада с това, което целим да постигнем с рекламата. Например искаме да достигнем до повече хора, пускаме Reach кампания. Ако искаме рекламното ни видео да събере повече гледания, пускаме Video Views кампания. Или ако искаме да постигнем повече продажби пускаме Conversions или Catalog Sales кампания с оптимизация за продажби. По този начин насочваме фейсбук какви хора да търси, а именно хора, които са склонни да извършат желаното от нас действие.
След като сме избрали целта на нашата рекламна кампания, трябва да определим бюджет и период. Правилният избор на бюджет и период би позволило на нашите реклами да оптимизират с времето и да ни донесат по-добри резултати.

Следва един не по-малко важен елемент от планирането на кампанията ни, а именно определяне на аудиторията, до която искаме да достигнем. Facebook като платформа предлага детайлно таргетиране по пол, възраст, местоположение, интереси и демографии. Правилната комбинация ще ни доведе по-близо до нашите потенциални клиенти и хора, до които искаме да достигнем.
След като сме дефинирали нашия таргет имаме възможността да изберем, къде искаме да се показва нашата реклама. Това може да са различните платформи (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Insights) с техните позиции (feed, story и т.н.), на които да се показва рекламата.
С това се доближаваме до следващата стъпка, а именно нашата реклама. Тук избираме дали ще използваме статична визия, видео, карусел или каталог и текста, който ще използваме в нашата реклама.
Създаването на статична визия или видео може да е трудно, но ти не си длъжен да можеш всичко. Можеш да се довериш на дизайнер с опит, който ще ти спести както време, така и ще представи продукта или услугата ти по възможно най-добрия начин, точно както правят нашите дизайнери.
А ако не искаш да се впускаш в дълбокото и да отделяш множество часове и бюджет за експерименти с рекламата в социалните мрежи, можеш да се довериш на нашите експерти за създаването на рекламна кампания, която да ти донесе желаните резултати.