7 причини да имате уеб сайт
Как професионално изработеният сайт помага на бизнеса
Когато чуе песен, която му харесва, потребителят на 21 век я „шазамва“. Когато чуе от приятелите си за интересен филм, го добавя в списъка за гледане в любимия си сайт за медийно съдържание. А какво прави, когато чуе за интересна марка, услуга, ново място? „Гугълва“. Изписва няколко думи в търсачката. И тук идва фаталната част – потребителят на 21 век влиза в един от сайтовете, които излизат на първата страница от търсенето в Google. Ако конкретния бизнес няма сайт, потребителят влиза в този на конкуренцията. От това следват директни и индиректни загуби. Ясно е, че потребителят може да реши да си купи стоката или услугата от конкуренцията. Но дори и да не го направи на момента, ако уеб страницата е добре изработена, той ще запомни името на бранда и когато отново обмисля покупка, ще предпочете него. Ако сайтът е приятен за потребителя и в крак с новите тенденции – той може да разкаже и на приятелите си за него.
1. Сайтът е имидж: визитна картичка в интернет
Наличието на обновена уеб страница се е превърнало в знак на професионализъм и сериозно отношение. Ако компанията няма сайт, често клиентите смятат, че може би има нещо нередно с нея. Друго схващане е, че такива брандове не са достатъчно актуални и в крак с времето. Това отношение се пренася и върху стоките и услугите, които се предлагат – те се смятат за остарели и недостатъчно привлекателни. От друга страна поддържания бизнес сайт показва сериозно отношение и стабилност на компанията. Дори и да има страница, ако тя е остаряла, неприятна и трудна за използване, то в нейното съществуване няма много смисъл.
2. Сайтът е разговор с клиента
Сайтът всъщност е безгласен разговор с клиента: той пита, уеб страницата отговаря. Когато се обмисля създаването на платформа в интернет, е най-добре да се търси помощта на специалисти. Те следят всички потребителски поведения и имат огромен опит. Така сайтът ще откликва на всички важни питания на клиентите. А дори и да липсват някои подробности, модерните функционалности като чат-ботове ще улеснят не само поръчките, но и комуникацията с посетителите. Така добрата уеб страница спестява време и усилия. Изработката на индивидуален сайт дава пълен контрол на бизнеса върху първоначалната информация, която клиентът получава.
3. Блог – разширяване на клиентската база и добра позиция в Google
Заслужава си бизнесът да има сайт дори само заради блога. Повечето потребители търсят отговори на въпроси в търсачките и целта на тази секция уеб страницата е да им отговори. Това привлича голям трафик и увеличава възможностите за продажба. Освен това посещенията в блога, дължината на статиите, свързаността им с темата и още куп други тънкости са част от критериите, по които Google класира сайтовете при търсене.
4. Клиентите пазаруват от телефоните си
Съвременните професионално изработени бизнес сайтове имат дизайн, който се адаптира към размера на екрана, на който са отворени. Все по-голяма част от търсеното в мрежата, както и от поръчките онлайн се осъществяват от смарт устройства. Още един плюс на сайта е, че ако е направен качествено, клиентът може да набере директно телефонът за връзка, без да е нужно да го запомня или преписва.
5. Кога, къде
В днешно време повечето от нас проверяват обстойно наличната информация за марката/продукта/услугата, която се канят да използват, в интернет. Като потребители обичаме да даваме оценки и да виждаме оценките на другите хора, да знаем произхода на стоките и услугите, да сме наясно с колкото се може повече факти. Цялата тази информация – ако е налична и лесно достъпна, потвърждава нашия избор. Сред нещата, които търсим най-често, са адресът, контактите и работното време. Много често потребителското поведение се определя от достъпността и близостта. При добре оптимизиран бизнес сайт, тази информация се предоставя лесно на клиентите и подпомага реализирането на продажби. Google предлага резултати в зависимост от близостта на бизнеса до клиента в реалния свят, когато търсенето е от мобилен телефон или таблет.
6. Сайтът няма работно време
Малко бизнеси могат да си позволят да имат физически офиси и магазини, отворени 24/7. Затова пък в късните часове на деня и малките на нощта много хора пазаруват онлайн. Причините са разнообразни – някои работят до късно или имат задължения, други просто са по-склонни да се разделят с част от финансите си точно тогава. Но в крайна сметка едно е важно – когато и да потърсят бизнеса Ви онлайн – той ще е отворен за клиентите.
7. Дигитален маркетинг
Дигиталният маркетинг е просто задължителен за всеки бизнес днес. Повечето причини вече споменахме – клиентът търси информация в интернет, пазарува от мобилни устройства. Рекламата в интернет достига до много по-голяма аудитория и не зависи от това къде в реалния свят се намират офисите и магазините. Дигиталният маркетинг позволява на бизнесът да привлече не просто повече потребители, а правилните потребители – тези, които и преди са посещавали сайта, които и преди са пазарували, които е най-вероятно да направят покупка. Този тип реклама позволява на клиентите да се предлагат стоки и услуги, към които те по принцип проявяват интерес. Чрез дигиталния маркетинг много лесно се възвръщат вложените средства.