Skip to content
Menu

SOFIA LAND RESIDENCE –
Как да продадем над 200 апартамента?!

3

Предизвикателство Да продадем над 200 апартамента в един затворен комплекс.

На пръв поглед про­даж­ба­та на 200 апар­та­мен­та Не би била мно­го слож­на, ако не същес­т­ву­ва­ше допъл­ни­тел­но­то усло­вие, че всич­ки те се нами­рат в един затво­рен ком­п­лекс. Това се услож­ня­ва­ше от фак­та, че затво­ре­ни­ят ком­п­лекс попа­да­ше във висо­кия цено­ви сег­мент. и съот­вет­но цени­те бяха над сред­ни­те за паза­ра.  Основ­ни­те клю­чо­ви пре­дим­с­т­ва на ком­п­лек­са беше бли­зост­та до мно­го атрак­тив­ни точ­ки. Също  нали­чи­е­то на пар­ко­ва сре­да и гаран­ти­ра­но­то запаз­ва­не на кра­си­ви­те глед­ки от все­ки от апар­та­мен­ти­те, без въз­мож­ност да бъде заст­ро­е­но око­ло него.

Какво направихме Идентифициране аудиториите и прилагане подходящи стратегии за всяка от тях.

Ана­лиз на паза­ра в три основ­ни кате­го­рии гру­пи, кои­то тар­ге­ти­ра­ме.

Пър­ва­та гру­па е хора, раз­по­ла­га­щи със сред­с­тва, кои­то жела­ят да се пре­мес­тят в по-голя­мо и по-лук­соз­но жили­ще. Инвес­ти­то­ри, кои­то жела­ят да заку­пят, кои­то биха заку­пи­ли апар­та­мент с цел послед­ва­ща препро­даж­ба или отда­ва­не под наем. И бъл­га­ри, живе­е­щи в чуж­би­на. В пър­во­на­чал­ни­ят етап не раз­по­ла­гах­ме със реал­ни сним­ки на ком­п­лек­са. Зато­ва, кои­то за все­ки стар­ти­ращ такъв про­ект за пър­ви­те ни кам­па­нии бяха с 3D визу­а­ли­за­ции.

За вто­ра­та целе­ви гру­пи под­хо­дих­ме, като напра­вих­ме микс от кана­ли, гугъл сърч, дис­п­лей, рек­ла­ма в соци­ал­ни­те мре­жи, вън­ш­на рек­ла­ма и рек­ла­ма в мет­ро­то. В раз­лич­ни ета­пи от стро­и­тел­с­т­во­то включ­вах­ме и ради­о­рек­ла­ма. Основ­ни­те кам­па­нии бяха насо­че­ни в град София. Съз­да­дох­ме си мно­го стрик­тен план за пуб­ли­ку­ва­не в соци­ал­ни­те мре­жи, като вся­ка сед­ми­ца тряб­ва­ше да има поне 3 пуб­ли­ка­ции. На все­ки 3 месе­ца пра­вих­ме фото­се­сии в ком­п­лек­са и изпол­з­вах­ме сним­ки­те, как­то за рек­ла­ми, така и за орга­нич­ни посто­ве. С напред­ва­не­то на ета­пи­те посте­пен­но започ­нах­ме да включ­ва­ме и видеа чрез засне­ма­не с дрон или от земя. Освен стан­дар­т­но­то насоч­ва­не на кам­па­ни­и­те, про­веж­дах­ме мно­жес­т­во ел. Мик­ро кам­па­нии. При тях тре­ти­рах­ме рек­ла­ма­та лока­ция око­ло кон­к­рет­ни съби­тия. Не само в София, но и в дру­ги гра­до­ве, като напри­мер ХХ изло­же­ни­я­та бата агро. Съби­ти­я­та в плов­див­с­кия пана­ир. Вся­как­ви биз­нес фору­ми и изло­же­ния на тери­то­ри­я­та на София в раз­лич­ни лока­ции. За 2 зало­жих­ме на лока­ции в бли­зост до ком­п­лек­са на основ­ни клю­чо­ви буле­вар­ди око­ло него, как­то и таки­ва воде­щи към квар­та­ли­те от южна­та дъга И цен­т­рал­на град­с­ка част. В мик­са вклю­чих­ме и рек­ла­ма в мет­ро­то По лини­я­та, мина­ва­ща през цен­тъ­ра и воде­ща до биз­нес парк София.

След пър­во­на­чал­ния етап на обща рек­ла­ма за ком­п­лек­са. С напред­ва­не­то на стро­е­жа посте­пен­но пре­ми­нах­ме към кон­к­рет­ни офер­ти. За отдел­ни апар­та­мен­ти.

Тре­та­та целе­ва гру­па на бъл­га­ри­те в чуж­би­на беше мал­ко по-спе­ци­фич­на. За да можем да достиг­нем до тях напра­вих­ме отдел­ни кам­па­нии в гугъл дис­п­лей и соци­ал­ни­те мре­жи. Кам­па­ни­и­те бяха актив­ни пре­ди пери­о­ди­те, в кои­то тра­ди­ци­он­но те се при­би­рат в стра­на­та —  почив­ки и колед­но ново­го­диш­ни праз­ни­ци. За да достиг­нат до тях кам­па­ни­и­те, тре­ти­рах­ме запад­но­ев­ро­пейс­ки дър­жа­ви, като зала­гах­ме допъл­ни­тел­но  наст­рой­ки­те на про­фи­ли­те на потре­би­те­ли­те да бъдат на бъл­гар­с­ки. Във все­ки един момент под­дър­жах­ме посто­ян­на връз­ка с тър­гов­с­кия екип на кли­ен­та.

Тъй като отго­ва­рях­ме и за под­дръж­ка­та на про­фи­ли­те в соци­ал­ни­те мре­жи и мена­жи­ра­не­то на комен­та­ри­те, част от еки­па се запоз­на задъл­бо­че­но с всич­ки потен­ци­ал­ни казу­си – лока­ци­я­та, раз­мер на жили­ща­та и про­мя­на на начи­на на изчис­ля­ва­не на квад­ра­ту­ра­та им, раз­ли­ки­те меж­ду тера­са, бал­кон и лоджия. В голя­ма сте­пен за пове­че­то потен­ци­ал­ни въп­ро­си раз­ра­бо­тих­ме сце­на­рии за кому­ни­ка­ция.

Про­ек­тът про­дъл­жи над 2 годи­ни, като през този пери­од постиг­нах­ме хиля­ди посе­ще­ния на сай­та и запит­ва­ния за огле­ди. На еже­сед­мич­на база пода­вах­ме и полу­ча­вах­ме инфор­ма­ция за насро­че­ни­те сре­щи, като обсъж­дах­ме и ефек­тив­ност­та на кам­па­нии, освен на база медий­ни­те пока­за­те­ли и спря­мо раз­го­во­ри­те, кои­то бро­ке­ри­те има­ха с кли­ен­ти­те. Напри­мер при пред­ло­же­ние да видят и друг апар­та­мент потен­ци­ал­ни­те кли­ен­ти отго­ва­рят, че „зна­ят за него, защо­то са виде­ли рек­ла­ма­та му“.

 
В резул­тат на съв­мес­т­ни­те ни уси­лия постиг­нах­ме над 90% про­да­де­ни жили­ща и към момен­та още отчи­та­ме инте­рес към ком­п­лек­са, но са налич­ни един­с­т­ве­но еди­нич­ни офер­ти на вто­ри­чен пазар.

1

Резултати Над 90% продадени жилища

Про­ек­тът про­дъл­жи над 2 годи­ни, като през този пери­од постиг­нах­ме хиля­ди посе­ще­ния на сай­та и запит­ва­ния за огле­ди. На еже­сед­мич­на база пода­вах­ме и полу­ча­вах­ме инфор­ма­ция за насро­че­ни­те сре­щи, като обсъж­дах­ме и ефек­тив­ност­та на кам­па­нии, освен на база медий­ни­те пока­за­те­ли и спря­мо раз­го­во­ри­те, кои­то бро­ке­ри­те има­ха с кли­ен­ти­те. Напри­мер при пред­ло­же­ние да видят и друг апар­та­мент потен­ци­ал­ни­те кли­ен­ти отго­ва­рят, че „зна­ят за него, защо­то са виде­ли рек­ла­ма­та му“.

 
В резул­тат на съв­мес­т­ни­те ни уси­лия постиг­нах­ме над 90% про­да­де­ни жили­ща и към момен­та още отчи­та­ме инте­рес към ком­п­лек­са, но са налич­ни един­с­т­ве­но еди­нич­ни офер­ти на вто­ри­чен пазар.