SOFIA LAND RESIDENCE –
Как да продадем над 200 апартамента?!
Предизвикателство Да продадем над 200 апартамента в един затворен комплекс.
На пръв поглед продажбата на 200 апартамента Не би била много сложна, ако не съществуваше допълнителното условие, че всички те се намират в един затворен комплекс. Това се усложняваше от факта, че затвореният комплекс попадаше във високия ценови сегмент. и съответно цените бяха над средните за пазара. Основните ключови предимства на комплекса беше близостта до много атрактивни точки. Също наличието на паркова среда и гарантираното запазване на красивите гледки от всеки от апартаментите, без възможност да бъде застроено около него.
Какво направихме Идентифициране аудиториите и прилагане подходящи стратегии за всяка от тях.
Анализ на пазара в три основни категории групи, които таргетираме. Първата група е хора, разполагащи със средства, които желаят да се преместят в по-голямо и по-луксозно жилище. Инвеститори, които желаят да закупят, които биха закупили апартамент с цел последваща препродажба или отдаване под наем. И българи, живеещи в чужбина. В първоначалният етап не разполагахме със реални снимки на комплекса. Затова, които за всеки стартиращ такъв проект за първите ни кампании бяха с 3D визуализации. За втората целеви групи подходихме, като направихме микс от канали, гугъл сърч, дисплей, реклама в социалните мрежи, външна реклама и реклама в метрото. В различни етапи от строителството включвахме и радиореклама. Основните кампании бяха насочени в град София. Създадохме си много стриктен план за публикуване в социалните мрежи, като всяка седмица трябваше да има поне 3 публикации. На всеки 3 месеца правихме фотосесии в комплекса и използвахме снимките, както за реклами, така и за органични постове. С напредването на етапите постепенно започнахме да включваме и видеа чрез заснемане с дрон или от земя. Освен стандартното насочване на кампаниите, провеждахме множество ел. Микро кампании. При тях третирахме рекламата локация около конкретни събития. Не само в София, но и в други градове, като например ХХ изложенията бата агро. Събитията в пловдивския панаир. Всякакви бизнес форуми и изложения на територията на София в различни локации. За 2 заложихме на локации в близост до комплекса на основни ключови булеварди около него, както и такива водещи към кварталите от южната дъга И централна градска част. В микса включихме и реклама в метрото По линията, минаваща през центъра и водеща до бизнес парк София. След първоначалния етап на обща реклама за комплекса. С напредването на строежа постепенно преминахме към конкретни оферти. За отделни апартаменти. Третата целева група на българите в чужбина беше малко по-специфична. За да можем да достигнем до тях направихме отделни кампании в гугъл дисплей и социалните мрежи. Кампаниите бяха активни преди периодите, в които традиционно те се прибират в страната — почивки и коледно новогодишни празници. За да достигнат до тях кампаниите, третирахме западноевропейски държави, като залагахме допълнително настройките на профилите на потребителите да бъдат на български. Във всеки един момент поддържахме постоянна връзка с търговския екип на клиента. |
Тъй като отговаряхме и за поддръжката на профилите в социалните мрежи и менажирането на коментарите, част от екипа се запозна задълбочено с всички потенциални казуси – локацията, размер на жилищата и промяна на начина на изчисляване на квадратурата им, разликите между тераса, балкон и лоджия. В голяма степен за повечето потенциални въпроси разработихме сценарии за комуникация.
Проектът продължи над 2 години, като през този период постигнахме хиляди посещения на сайта и запитвания за огледи. На ежеседмична база подавахме и получавахме информация за насрочените срещи, като обсъждахме и ефективността на кампании, освен на база медийните показатели и спрямо разговорите, които брокерите имаха с клиентите. Например при предложение да видят и друг апартамент потенциалните клиенти отговарят, че „знаят за него, защото са видели рекламата му“.
В резултат на съвместните ни усилия постигнахме над 90% продадени жилища и към момента още отчитаме интерес към комплекса, но са налични единствено единични оферти на вторичен пазар.